Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism (ANAT) din Romania acuza lipsa de protectie a pasagerilor impotriva companiilor aeriene care dau faliment. A trecut aproximativ un an de la falimentul companiilor aeriene Spanair si Malev si pasagerilor nu le-au fost inca rambursati banii pentru biletele de avion nefolosite.
Mai mult, in urma cu cateva zile, Aerosvit Airlines a cerut Tribunalului Comercial Kiev declansarea procedurii de faliment, necesara in vederea restabilirii capacitatii operationale si garantarii indeplinirii tuturor obligatiilor fata de creditori. Pe 29 decembrie 2012, Tribunalul s-a pronuntat cu privire la inceperea procedurilor specifice acestei cereri, insa compania nu a fost declarata in faliment, deocamdata. In aceasta situatie si avand in vedere experienta celorlalte doua companii amintite, ANAT cere companiei Aerosvit Airlines luarea masurilor de natura a nu duce la repetarea situatiei inregistrate in cazul falimentelor Spanair si Malev, cand multi pasageri au ramas cu bilete de avion nefolosite. Pe fondul actual, de constrangere economica si de crestere generala a costului vietii, este de dorit evitarea oricaror situatii neplacute care ar putea genera scaderea increderii consumatorilor in serviciile aeriene.
„ANAT si asociatia europeana de profil ai carei membri suntem ( ECTAA) au cerut, in mod repetat, introducerea asigurarii obligatorii contra falimentului companiilor aeriene in spatiul UE, marturie fiind numeroasele adrese formulate catre europarlamentari, actiune care nu s-a soldat cu nici un castig de cauza pana in prezent. Companiile de zbor trebuie sa-si desfasoare activitatea in deplin respect fata de drepturile pasagerilor. Ne folosim de prilej pentru a lansa un apel public catre autoritatile competente si legiuitorii europeni pentru a actiona de urgenta in sensul conceperii unui sistem obligatoriu de protejare a pasagerilor impotri falimentelor companiilor aeriene”, sustine Corina Martin, presedintele ANAT.
Sursa: Travel Europa
Sursa foto: destination360.com
Mai mult, in urma cu cateva zile, Aerosvit Airlines a cerut Tribunalului Comercial Kiev declansarea procedurii de faliment, necesara in vederea restabilirii capacitatii operationale si garantarii indeplinirii tuturor obligatiilor fata de creditori. Pe 29 decembrie 2012, Tribunalul s-a pronuntat cu privire la inceperea procedurilor specifice acestei cereri, insa compania nu a fost declarata in faliment, deocamdata. In aceasta situatie si avand in vedere experienta celorlalte doua companii amintite, ANAT cere companiei Aerosvit Airlines luarea masurilor de natura a nu duce la repetarea situatiei inregistrate in cazul falimentelor Spanair si Malev, cand multi pasageri au ramas cu bilete de avion nefolosite. Pe fondul actual, de constrangere economica si de crestere generala a costului vietii, este de dorit evitarea oricaror situatii neplacute care ar putea genera scaderea increderii consumatorilor in serviciile aeriene.
„ANAT si asociatia europeana de profil ai carei membri suntem ( ECTAA) au cerut, in mod repetat, introducerea asigurarii obligatorii contra falimentului companiilor aeriene in spatiul UE, marturie fiind numeroasele adrese formulate catre europarlamentari, actiune care nu s-a soldat cu nici un castig de cauza pana in prezent. Companiile de zbor trebuie sa-si desfasoare activitatea in deplin respect fata de drepturile pasagerilor. Ne folosim de prilej pentru a lansa un apel public catre autoritatile competente si legiuitorii europeni pentru a actiona de urgenta in sensul conceperii unui sistem obligatoriu de protejare a pasagerilor impotri falimentelor companiilor aeriene”, sustine Corina Martin, presedintele ANAT.