Cappella Brancacci din Florenta, obiectiv turistic Florenta.

Cappella Brancacci

Obiectiv turistic Florenta

Intr-un oras ce abunda in picturi care mai de care mai fermecatoare, putine atrag atentia asa cum o fac frescele din Cappella Brancacci. Capodopere ale lui Masaccio, Masolino da Panicale si Filippino Uppi, aceste picturi sunt considerate a fi unele dintre cele mai frumoase ale artei occidentale, si au fost realizate in perioada de glorie a Renasterii, intr-o maniera a carei inovatie si inventivitate aveau sa influenteze din plin generatiile viitoare.

Picturile au fost comandate de Filippo Brancacci, diplomat si negustor de matase, si au fost incepute in 1424 de catre Masolino (1383-1447) si tanarul sau asistent, Masaccio (1401-1428), sau "Tom Nebunul". in 1426, Masolino a fost chemat la Budapesta, unde a fost numit pictor oficial al Curtii regale ungare. In absenta sa, geniul lui Masaccio a inflorit, astfel ca, atunci cand Masolino s-a intors in 1427, a devenit el asistentul fostului sau elev.

Frescele celor doi au intrecut cu mult orice alta fresca realizata pana atunci in Italia, uimind cu realismul si dramatismul lor si cu maiestria de care au dat dovada in realizarea perspectivei. Asa cum spunea Giorgio Vasari, artist si istoric de arta din secolul al XVI-lea, "cei mai faimosi sculptori si pictori... au devenit si mai buni, si mai plini de stralucire dupa ce le-au studiat operele".

Masaccio, din pacate, a murit la varsta de 28 de ani, in timp ce, in anul 1428, Masolino era chemat la Roma si nu s-a mai intors niciodata aici. Cand Brancacci a fost exilat in 1436, toate lucrarile la capela au incetat. Frescele avea sa fie terminate abia 50 de ani mai tarziu, de catre Filippino Uppi, al caruia talent de a imita stilul frescelor originale era atat de desavarsit incat frescele realizate de el au fost recunoscute ca fiind ale lui abia in 1838.

Masaccio a fost responsabil pentru cele mai cunoscute imagini ale ciclului de fresce: scena nuda si extrem de incarcata emotional a "Izgonirii lui Adam si Evei din Rai" (cum intri in capela, pe peretele din stanga). Compara aceasta scena cu "Adam si Eva", fresca mai "cuminte" a lui Masolino, de pe peretele opus. Alte fresce din acest ciclu redau scene din viata Sfantului Petru, iar cele mai impresionante (toate realizate de Masaccio) sunt "Plata tributului", "Sfantul Petru vindecand bolnavii" si "Ridicarea Irului lui Theophil" combinata cu "inscaunarea Sfantului Petru".

 
Informatiile prezentate au titlu orientativ, ele se pot modifica odata cu trecerea timpului.
Daca sunteti de parere ca fotografiile sau textele prezentate pe aceasta pagina incalca legea dreptului de autor va rugam sa ne sesizati acest lucru la contacteaza-ne