Romanii ar trebui sa se bucure de succesul inregistrat de catre animatia "Hotel Transylvania", pentru ca in acest fel tara noastra are ocazia sa-si promoveze in intreaga lume brandul turistic Dracula. Cel putin, aceasta este parerea reprezentantilor Federatiei Patronatelor din Turism si Servicii (FPTS).
"Toata aceasta frenezie legata de Dracula si intretinuta episodic prin productii cinematografice de top trebuie transformata in turisti pentru Romania. Daca ne impiedicam de pudibonderii false si nu profitam de brandul turistic Dracula, Romania are de pierdut o reclama mondiala oferita gratis de Hollywood, asadar si milioanele de fani Dracula care ar putea vizita tara noastra in cautarea acestui personaj de legenda", explica Dan Matei Agathon, presedintele FPTS.
Mai mult, turistii care vor sa vada cu ochii lor locurile de bastina ale Contelui Dracula, au la dispozitie circuitul turistic Discover Dracula Tour (http://www.discoverdracula.com/), lansat de FPTS alaturi de o agentie de turism. Prin acest corcuit, se ofera un tur gratuit din partea Biroului de Turism al Romaniei din Viena, prin sprijinul lui Simion Giurca, directorul oficiului.
Romanii continua sa fie sceptici fata de promovarea bandului Dracula
La nivelul opiniei publice romanesti, exista inca o rezerva fata de promovarea brandului Dracula, in ciuda faptului ca si-a dovedit perenitatea si putereade seductie asupra oamenilor din intreaga lume.
"Pana nu vom renunta la ezitarile si timiditatile din interiorul tarii, nu vom putea dezlantui forta acestui mit care ar schimba efectiv la fata turismul romanesc si l-ar propulsa mai mult decat orice alta investitie. Toti observatorii straini sunt de acord ca acest brand ar fi salvator pentru turismul romanesc si sunt uimiti de faptul ca nu-l utilizam pe scara larga si la toate nivelurile posibile", conchide presedintele FPTS.
Filmul "Hotel Transylvania" este o animatie amuzanta, a fost lansat in cinematografele din Romania pe 19 octombrie si are un subiect conceput inteligent, avand la baza "o atitudine satirica la adresa prejudecatilor socio-culturale si a automatismelor de gandire ale oamenilor", dupa cum se mentioneaza intr-o foarte buna cronica de film publicata pe cinemagia.ro.